Saturday, June 14, 2014

toti's review : tia amelia

salam

ok aku start pakai tia ni bila mmber lama aku tayang muka dye yg dah makin cun kat aku. dye cakap r dye pakai tia. so aku pon ngan gediks yg teramat sgt pakai la jugak lpas di suggest kan. ye la kte dah nmpak testimoni dpn mata kan. ha, dlu spupu aku pon pakai tia ni gak tapi masa tu aku x tau la yg dye pakai tia sbb kesah plak aku produk yang org lain pakai kan* masa tu la. skang aku kesah hahaha so apa lagi serbuuuuu....

jujur r aku rasa ni la 1st product yg aku pakai aku rasa mcm mahal nyer...mklomla dlu pakai safi balqis murah jer..padahal aku pakai tia ni cuma amek dua jenis je. satu krim kunyit satu lagi sabun pencuci. sgala mak nenek yg lain maam toner semua tu aku tak amek. tak minat dan malas nak perabih duit.

ok tentang tia

cream kunyit ni elok tuk haluskan kulit dan paling penting bantu hilangkan jrawat kat muka. sejak pakai mmg perghhh cun la kejap muka aku hahahah flawless uolss .. nmpak la kesan dye sampaikan pegawai sprm ngan mmber aku kata aku nmpak lain cewahhh bangga mak noks. time tu baru la aku sedar yg tia ni ok. mmber aku sampaikan try jugak product ni.

k.o tentang tia

bagi aku ada dua k.o pasal tia ni.

1. tiruan punya
sangat leceh nak tau yg kte bli tu tiruan ke btol sbb bila tanya kat penjual konpem la kan mereka akan kata ori. lantak ko la m.cik, nak tipu ke tak. tapi cara yg aku buat time tu adalah aku bukak buku majalah wanita aku salin senarai kedai kat area umah aku yang jual product tia yg asli. so bila nak beli aku cuma gi beli kat kedai tu je la.

2. bahan chemical sangat tggi
mmber yg suggest kat aku tu dah stop pakai tia ni sbb masa dye check kat lab, bahan chemical dalam tia ni sangat la tggi sbb tu la mnjadi. aku mmg pernah dgar pasal hal ni tapi bila dah mmber aku yg check sndri so sahih la. oh yer mmber aku ni amek forensik. so bab2 kajian kat lab ni dye expert la.

bila aku stop pakai tia ni omakaih berjerawat muka aku..mmg dahsyat la bagi aku dgn jrawat mcm tu. kalau tak silap aku la bila satu bahan tu chemical dye tggi mmg kte akan ada effect bila stop. so aku tak nak dah pakai tia.

k bai



No comments :

Post a Comment