Monday, June 30, 2014

tudung labuh

Salam..

Aku cuma nak share pandangan aku tentang wanita yg bertudung labuh. Tudung labuh maksud aku adalah yg pakai tdung labuh bulat yg mcm ustazah tu *walaupon tak semua ustazah pakai* or tdung bidang 60. Aku ada terbaca katanya lbih kurang camni la "dulu nak tgok gambar wanita bertudung labuh sangat susah, tapi sekarang sgt senang di media sosial". Aku time tu dah mcm perghhhhhh sentap mak nak. Spt batu2 di setiap jalan tar menghujani kepala cewahhh.

Lpas aku baca statement tu aku pon tersedar la kejap. Mmg btol la apa yg org tu kata. Aku skrg slalu nmpak gambar wanita bertudung labuh bergambar sakan dan buat muka comel. Ya aku tau empunya diri tu dah sdia comel tpkan dye mcm lain tau bila si gadis bertudung labuh yg buat. Aku tertanya tanya adakah mereka itu turut menagih perhatian dan pujian dari org ramai "comelnya awak..." bagi aku la kan bnda mcm ni serba sedikit mnjatuhkan nama pemakai tdung labuh diluar sana yg mana aku nmpak sgt sopan, pemalu dan penuh tatasusila. Aku sendiri dlu bertudung labuh bulat mcm ustazah. Mklomla dlu sek agama 2 tahun so smpat la mrasa pakai tdung labuh ustazah time raya. Then aku move to tdung bidang 50. Sekarang aku balun je yg bidang 45. Aku mmg dgn sndrinya nak stop pakai tdung labuh SEBAB aku tau aku tak boleh nak bawak imej tu. Aku tak nak merosakan imej wanita bertudung labuh dgn prangai aku yg slalunya tak betul. Lantakla org nak kata apa tp bgi aku slagi imej wanita bertdung labuh dpt dijaga kte jaga.

Tula bab kes acah2 comel, selfie buat muka comel wanita bertdung labuh ni la buat aku rasa kcewa. Ya aku tau tu hak dye nak bergambar, nak upload tapi biar la kena dgn gaya yg dikenakan. Bagi aku mereka boleh bergambar tp jgn jadi spt wanita lain diluar sana. Snang citer jgn jadi cam aku. Tunjukan sifat sifat murni anda. Jgn jatuhkan airmuka wanita bertudung labuh lain. Yg berniqab pon sama. Kalau bergambar reramai buat muka aku boleh la trima lagi..ni selfie uollsss. Ni pandangan aku je.

Adik aku skang ni pin interested nk pakai tdung labuh. Ada la stok tdung 60 dua tiga helai. Aku sokong adik aku nk pakai tp aku pesan kat dye. Dekatkan diri betul2 dengan Allah. Jaga diri elok2. Elak benda benda yg negatif insyaAllah secara automatic kte akn pakai tdung labuh dgn sndrinya. Jgn kte pakai tdung labuh sbb rasa nmpak mcm baik tp hubungan dgn Allah kte tak jaga. Apa Allah pesan , yang nabi ajar kte jarang buat. Nanti lama2 kte akan tggalkan tdung labuh tu. Cam aku la srnang citer. Ya aku tak malu nak ngaku sbb ini pengalaman hidup aku. Aku bertdung labuh sbb sekolah shj dan tgok kwn aku punya tdung nmpak cantik. Jadi kpd wanita diluar sana, perbaiki diri dlu..baru sarung tdung labuh ok. Oh ye sapa kata tdung 45 tak leh nak cover kte punya gunung daik bercabang dua tu. Boleh je. Kna kreatif la...

Bye

No comments :

Post a Comment